FLYGPLANSTVÄTT

Det märks verkligen att våren är här och sommaren är nära, speciellt med tanke på det fina vädret vi har haft nu under en tid men även på mängden insekter som har fått sätta livet till på Cirrusens vingframkanter, vindruta med mera. Vanligtvis tvättar vi våra Cirrusar efter varje dags sista flygpass så de är vita och fina inför morgondagens pass. Nu under vintern har man dock inte behövt gnugga bort några insekter utan har i så fall varit att torka bort lite olja här och var som pressats ut från motorrummet. Men idag fanns det som sagt ingen återvändo, jag kände pressen att hjälpa till trots jag inte flugit idag men det berodde nog mest framförallt pga dåligt samvete sen dagen innan hehe.


Johannes brukar vara snabb på göra det minst arbetskrävande...vindrutorna!



Som längst i klassen är inte oväntat stjärtfenan mitt specialområde...



...medan den kortaste tvingas ner på golvet! (Daniel)



Mattias bättrar på "shinet" på vingens framkant.



Sist men inte minst norrbaggen Lars som verkar stå och putsa lite på vingen.



Våra fem Cirrusar glänser ikapp som ni ser : )

Ett sulpass (simulatorpass) har det dock blivit idag och det gick helt okej för att vara fler veckor sedan sist man flög i sulan. Övade en speciell typ av inflygning som kallas LLZ-approach (localizer) men mer om vad det är för något kommer imorgon då jag ska göra ytterligare ett pass med liknande scenario. Imorgonbitti blir det dessutom en rejäl TT-nav på 1000 fot över Skåne, så det är med andra ord läggdags nu. God natt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilka läckra bilder, grabbar! Ni kanske borde ge ut en sån där almanacka som finns med brandmän eller lättklädda brudar som tvättar bilar...

"TFHS - finest" lixom... haha! ;)

2009-04-16 @ 08:01:28
Postat av: Alex

Haha ja det kanske man skulle ge ut. Biffen brukar ju vilja posera med bar överkropp iaf :)

2009-04-16 @ 10:52:08
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Paddy

Biffen, är det ditt nya smeknamn ;)

2009-04-16 @ 16:17:45
Postat av: Filip

Har läst din blogg nu i ett par veckor och jag tycker att den är riktigt bra. Du nämner att du är längst i klassen och jag har sett att TFHS har en rek. längsta längd på 195 cm. Själv är jag 196 cm och skulle vilja gå på TFHS om ett par år. Tror du att jag kommer få problem/ha det jobbigare p.g.a. av min längd om jag kommer in på TFHS?

2009-04-16 @ 20:15:29
Postat av: Alex

Paddy,

Jag är bara lång oavsett om jag vill eller ej...kommer nog aldrig bli en biff!



Filip,

Kul att du gillar min blogg. Jag är 193 cm tror jag, inte så stor koll hehe. Jag har inga problem alls med min längd så jag tror inte du kommer få problem heller. Det är ju bara en rekommenderad längd de har angivit där som sagt. Känner du att du klarar det så är det nog inga problem. Du får ducka lite på inmätningen ;) Lycka till!





2009-04-16 @ 23:01:22
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0