TEMA: FOTO

Väntan har varit lång men förra veckan fick jag äntligen tillfälle att fotografera ett motiv som jag har haft i tankarna bra länge nu. Det är just detta som är tjusningen med fotografering, det är så många parametrar som ska sammanfalla i exakt rätt ögonblick och just då måste man vara på plats. Många som inte sysslar med fotografering förstår inte eller tänker inte i dessa banor, men för att få den perfekta bilden krävs tålmodig väntan samt en hel del tur faktiskt!

 

En dag förra veckan var en sådan som sagt, längs med gångvägen till Skyways kontor går man förbi ett par fönster som har en bra överblick över plattan mellan terminal 3 och 4. Här kan man få en riktig bra lineup av olika stjärtfenor och ända sedan vår allra första dag på Skyways, då jag givetvis inte hade kameran med mig, har jag varit ute efter denna bild. Den morgonen stod nämligen sex stycken SAS-plan uppradade efter varandra vid gaterna och det har tagit ända tills nu innan ett liknande scenario uppstod. Trots att vi nästan dagligen har varit där i en månads tid!

 

Lineupen har antingen "förstörts" av ett annat bolag emellan eller framför SAS-planen eller så har det inte har varit tillräckligt många uppradade. Men förra veckan så satt den äntligen! Det var en gråmulen dag men vad gjorde det när min tanke redan från början var att göra bilden svartvit och bara behålla färgerna på fenorna samt de digitaliserade flaggorna! Jag är ganska nöjd med resultatet om jag får säga det själv!

 


SAS lineup vid inrikes terminalen bestående av fem Boeing 737 och en MD80!


Bilden är tagen med en Canon EOS 50D och 28-200 mm USM objektiv
ISO 100, slutartid 1/80 sek, bländare f/5,0




Kommentarer
Postat av: Conny

En mkt bra bild. Well done! :)



Sky City på Arlanda ska visst ha bra utsikt mot gaterna,iaf från McDonalds har jag hört.Kan man komma in där utan att resa någonstans? Utan biljett mao.....

2009-11-25 @ 17:26:45
Postat av: Eric

Riktigt snygg bild!

2009-11-25 @ 18:29:06
Postat av: Kenneth G

Kan man säga att du är en fena på att fotografera?

2009-11-25 @ 19:07:52
Postat av: Alex

Conny,

Tackar! Det är inga problem att "hänga" på Sky City även för icke resenärer, man ser rätt många fenor därifrån också.



Eric,

Tackar!



Kenneth G,

Haha, den var bra den...tar det som positiv feedback! :)

2009-11-26 @ 01:03:07
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0