TOPP 3: EXOTIC C/S

Har precis kommit tillbaka till Ljunghusen efter en hård drabbning borta i gympahallen...innebandy givetvis! Var rätt skönt att ta en paus och rensa hjärnan lite, har annars mest suttit och finslipat formen inför morgondagens "Luftis"-prov. För detta används Bristol som är en gigantisk frågebank för alla ämnen som ingår i ATPL-teorin.

Vädret har varit grymt i Ljungbyhed speciellt nu under eftermiddagen med helsol och riktigt varmt i luften, riktig vårkänsla med andra ord. Det passar därför bra tycker jag att fortsätta med mitt Topp 3-tema med snygga flygplansmålningar (color scheme) från några exotiska bolag. Riktigt läckra stålfåglar får man säga...komiskt är att alla är av samma typ, Airbus A340-300.


1. Air Tahiti Nui

En av mina riktiga favoriter, hur snygg som helst! Bolaget kommer som ni förstår från Tahiti, Franska Polynesien, mitt ute i södra Stilla Havet. Svårfångad är den också då det enda stället i Europa den flyger till är Paris via Los Angeles från Papeete-basen, en flygning på sådär 21 h!


2. BWIA West Indies Airways

Tyvärr finns inte detta bolag längre då det gick i konkurs för några år sedan...men riktig snygg målning hade bolaget i alla fall och var verkligen en färgklick på himlen. Bolaget var baserat på Trinidad Tobago och med sina starka band med Storbritannien var inte helt oväntat London den enda Europa-destinationen.


3. Air Jamaica

De gillar visst mycket färg i Karibien och Air Jamaica verkar inte vara något undantag men i mitt tycke hamnar den bara tredje plats ändå. Bilden är tagen liksom den förra på London - Heathrow.


Får se om jag hinner med något mer inlägg imorgon...men risken är nog stor man får sitta och köra igenom en del frågor på datorn. Men då vet ni varför i alla fall, ni kan ju njuta av dessa bilder så länge i alla fall.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0