INFLYGNINGEN AVKLARAD
Igår kväll var det dags att flyga in sig på klubben som sagt och det är nu gjort så nu kan jag ta med vem som helst upp för en liten sväng runt Skåne.
Inflygningen började annars med en genomgång av flygplanet och det tekniska prov som jag tidigare gjort för att få en grundläggande kännedom om flygplanet man ska flyga. Själva flygningen fick vi lugna oss lite med på grund av en del åskmoln med blixtar som parkerat runt flygplatsen. Efter ett tag kom vi dock iväg och det blev då kurs västerut mot Helsingborg, där var vädret perfekt som tur var.
Själva flygningen var lite som att börja om på nytt med svängar i planflykt, stigning och plané.....därefter blev det lågfartsflygning samt urgång från stallvarning. Någon nödlandningsövning blev det också innan vi återigen flög tillbaka till Ljungbyhed för tre stycken studs och gå samt två bedömningslandningar. För att inflygningen ska vara helt komplett krävdes det även tre EK-studsar och de passade jag på att göra direkt efter och med det gjort är man nu godkänd för att få flyga själv på klubben.
Ett kort stopp innan det är dags för EK-studsarna, läser checklistan här ser det ut som.....
.....här med tydligen, i bakgrunden riktigt mörka moln med lite åska och en fin regnbåge. Tur man bara var i trafikvarvet runt flygplatsen hehe!
Johannes gjorde också inflygningen igår, här är det genomgång av flygplanet.....oljestickskontroll.
Lång dag både för Johannes och Jan-Olof som hade jobbat hela dagen innan inflygningen.....vad gör man inte för att få flyga lite?
Inflygningen började annars med en genomgång av flygplanet och det tekniska prov som jag tidigare gjort för att få en grundläggande kännedom om flygplanet man ska flyga. Själva flygningen fick vi lugna oss lite med på grund av en del åskmoln med blixtar som parkerat runt flygplatsen. Efter ett tag kom vi dock iväg och det blev då kurs västerut mot Helsingborg, där var vädret perfekt som tur var.
Själva flygningen var lite som att börja om på nytt med svängar i planflykt, stigning och plané.....därefter blev det lågfartsflygning samt urgång från stallvarning. Någon nödlandningsövning blev det också innan vi återigen flög tillbaka till Ljungbyhed för tre stycken studs och gå samt två bedömningslandningar. För att inflygningen ska vara helt komplett krävdes det även tre EK-studsar och de passade jag på att göra direkt efter och med det gjort är man nu godkänd för att få flyga själv på klubben.
Ett kort stopp innan det är dags för EK-studsarna, läser checklistan här ser det ut som.....
.....här med tydligen, i bakgrunden riktigt mörka moln med lite åska och en fin regnbåge. Tur man bara var i trafikvarvet runt flygplatsen hehe!
Johannes gjorde också inflygningen igår, här är det genomgång av flygplanet.....oljestickskontroll.
Lång dag både för Johannes och Jan-Olof som hade jobbat hela dagen innan inflygningen.....vad gör man inte för att få flyga lite?
Kommentarer
Postat av: martin
grattis ernst. då kanske man få följa med upp någon gång?
Postat av: Alex
Fler dumma frågor? ;) Det är väl klart!
Postat av: Magnus 09
Du och Johannes verkar vara oskiljaktiga som två sugproppar. Lite gulligt men läskigt på samma gång.
Postat av: Alina
himla nice blogg=)
Postat av: Alina
himla nice blogg=)
Postat av: cecilie ♥
tipsar om fint sommarhår i bloggen! kika in och se vad ni tycker :)
ha en bra dag! ♥
Postat av: Pearl
Fan han är ju från Hässleholm. Vad världen är liten.
Postat av: F
..och instructor Magnusson är från Eksjö :)
Postat av: malinm.se - en smart brunett!
fan vilken rolig grej :)
Postat av: Anonym
grymt fina bilder!
Postat av: E.
Ja, världen är verkligen liten. Så Hässleholm får en pilot till, välkommen Johannes;) Kul!
Trackback