LJUNGBYHED FLYGSHOW - NOT CHECKED!

Måndag och ny vecka är det visst, man blir en aning disorienterad vilken dag det är speciellt när man flugit ett antal dagar i sträck över en helg. Denna vecka bjuder på lite gott och blandat, idag har det varit en enkeltur aktivt till Visby. Anledningen till att det bara blev en sträcka var antagligen att jag var i tjänst så länge under gårdagen i Kristianstad även om det bara var två sträckor som flögs då.

I alla fall så är det morgonpassen från Visby som gäller nu tisdag till torsdag men däremellan på onsdag det vill säga kommer det bli tentamen i Aviation Management. Det blir Fokkern man tar till provsalen på morgonen, det är kontoret på Arlanda som gäller för tentan som många gånger förr. Därefter blir det passivt tillbaka till ön på eftermiddagen för att flyga några sträckor på torsdag igen. Långweekend hemma i Skåne står på schemat sen, klart varierad vecka får man säga.

Tyvärr blev det inget besök på Ljungbyhed Flygshow för min del igår även om jag var skånsk mark så fanns inget utrymme för det direkt. Det som stör mig mest är nog att man missade uppvisningen som våra flyginstruktörer på TFHS bjöd på i form av Bulldog, Cirrus och Navajo i formation. Får bjuda på en länk till en artikel från Helsingborgs Dagblad istället, ett par fina bilder att titta på också för den delen.

http://hd.se/klippan/2010/09/05/flygshowen-i-ljungbyhed/

Kommentarer
Postat av: Staffan

Synd att du missade det. Det var en bra show. Blev en del bilder därifrån så håll utkik på bloggen de kommande dagarna. Har lite mer norrland jag tänkte lägga upp först.



/Staffan

2010-09-06 @ 21:10:39
URL: http://landa.blogg.se/
Postat av: Alex

Ja det får man säga, men jag räknar med att du var där och dokumenterade! :) Håller utkik...

2010-09-07 @ 16:35:37
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0