LEDIGA DAGAR

Efter nästintill en vecka i Jönköping har jag nu varit ledig både igår och idag. Fint klart höstväder uppe i Stockholm och nästintill vindstilla förhållanden men imorse var det faktiskt minusgrader! Inget som hindrar att ta några bilder direkt, snarare tvärtom ju klarare luft desto bättre! Charterbolagen är alltid aktiva oavsett årstid men nu börjar snart vintersäsongen som brukar medföra en del större maskiner som är på besök. TUI Fly Nordic har alla redan börjat flyga till Phuket, än så länge med Boeing 767-300 men det är ju sagt att det återigen ska bli en inhyrd 747-400 på vissa avgångar till Thailand. Novair brukar också flyga med inhyrda maskiner under vintern i form av en Airbus A330-200 och det lär det säkert bli i år också. Bjuder på några bilder som ni kan njuta lite av under helgen, inte säkert att man hinner uppdatera så mycket i helgen känner jag. Trevlig helg kan jag ju passa på att säga i alla fall!



Primera Air - Boeing 737-700



TUI Fly Nordic - Boeing 767-300



Thomas Cook Scandinavia - Airbus A330-300



Novair - Airbus A321


Kommentarer
Postat av: Erik

Hej där :)



Eftersom du är en sådan expert på kameror så tänkte jag be om lite snabb hjälp här :)



Just köpt en Canon 450D och är mycket nöjd.

Kommer snart åka till USA och tänkte inhandla lite objektiv till min kamera. Jag funderar lite på ett Canon EF-S 55-250mm f/4.0-5.6 IS samt ett Canon EF 50mm f/1.8 II och jag undrar om du vet något om dessa objektiv och har några åsikter?



Mvh



Erik

2010-10-01 @ 18:44:05
Postat av: Alex

Erik,

Jag kan ju i varje fall försöka hjälpa till i alla fall. Jag har tyvärr inte provat något av de två objektiv som du tänkt köpa men allt beror ju lite på vad du ska använda dem till, vad för typ av fotografi. Men är det just den där "range:n" du är ute så tror jag inte du blir besviken. Jag har bara goda erfarenheter från Canons originalobjektiv och jag har ändå rätt många nu av varierande pris. Du kan ju läsa lite mer om objektiven på exempelvis en sida som den här: http://www.dpreview.com/lensreviews/



Lycka till!

2010-10-04 @ 08:36:58
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0