KROKODIL I KABINEN!

Två dagar Period Ground Training är över och imorgon byts skolbänken mot cockpit igen, vilket för övrigt blir näst sista flygveckan på mitt host airline. Markträningen även kallat PGC denna gång har involverat rätt många moment som jag nämnt tidigare och det är inte fel med en refresh i en del av ämnena i alla fall. Djur i kabin har vi bland annat snackat om och på Avia Express är det tillåtet att ta med hund eller katt. Tyvärr följs inte alltid den regeln utan vi fick även höra att det förekommit reptiler i ett handbagage vid åtminstone ett tillfälle! Man vet aldrig vad som kan finnas i medpassagerarnas handbagage med andra ord och detta för onekligen tankarna till följande händelse som inträffade för några veckor sedan, ni kanske redan läst den på en av mina klasskamraters blogg men om inte så kan det ju vara värt en titt:   

http://www.travelreport.se/resenyheter/los-krokodil-orsakade-flygkrascho8232/

Känns som en bättre lösning att ha krokodilerna på utsidan i så fall, eller vad sägs som AeroSur's flygplansmålningar!? Kanske inte de snyggaste men  de är minst sagt ett väldigt fräckt inslag och de lär väcka uppmärksamhet där de flyger. Bolaget kommer från Bolivia och är inte speciellt vanliga i vår del av världen men till Madrid flyger de i alla fall. Tyvärr har jag inte fått möjligheten att fotografera dem själv ännu så alla är länkade från www.airliners.net, får hoppas dessa färgar upp stämningen till en annars gråmulen dag här i Stockholm i alla fall!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0