RÖD DAG = LEDIG DAG = PLUGGDAG

Inte alltför många flygningar på schemat för Skyways idag eller i helgen direkt med tanke på Kristi Himmelsfärdsdag och klämdagen imorgon. Ledighet inplanerat från flygning i vilket fall som helst men inte från examensarbetet som det är full fokus på idag. Hade lite av ett "breakthrough" igår då jag var och intervjuade en mycket kunnig person på Swedavia's fraktavdelning här på Arlanda. Det var ett mycket givande möte och nu hoppas jag att tangentbordet nästintill glöder resten av dagen. Arbetet ska inte presenteras förrän vid examen i oktober men det hade verkligen varit skönt att bli klar inom en relativt nära framtid så att man kan få en sommar som är fri från plugg. Skulle nog bli min första sommar utan plugg sedan lumpen i så fall, sju år närmare bestämt!



Bjuder på denna effektfulla bild från gårdagen också tänkte jag, en startande Fokker med det snygga tornet i
förgrunden eller kan det vara bakgrunden, vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Conny

Tror att tornet är i förgrunden,hihi.

2010-05-13 @ 21:27:58
Postat av: Renas

Ser nu att du gjort lumpen. Är de till någon hjälp när man söker till TFHS?

2010-05-14 @ 01:31:10
Postat av: Alex

Conny,

Ja det är rätt att tornet är i förgrunden, syntes väl relativt tydligt iofs men ibland kan perspektiven förvilla en aning. Den är trogen "kommentator" Conny, härligt!



Renas,

Ja, jag gjorde civilplikt som flygplatsbrandman...finns ett inlägg om det från i somras om jag kommer ihåg rätt. Om det var till någon hjälp när jag sökte TFHS kan man ju undra men det var säkert ingen nackdel. Det var en rolig och givande tid även då när man gjorde "lumpen".

2010-05-14 @ 06:37:11
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: jan häggström

hej igen



janne i hbg här, hittade en liten video-snutt som

kanske är något för dej.

och åter tack för en toppen blogg.



http://www.avsimrus.com/f/cockpit-video-97/posadka-f50-v-ap-isafyordur-islandiya-iz-kabini-ekipazha-29653.html?action=viewonline

2010-05-14 @ 07:42:32
Postat av: Alex

Jan,

Grym film, tack så mycket för länken! Har sett en filmsnutt på inflygningen till den flygplatsen från utsidan också men det här var strået vassare.



Denna film får till och med bli dagens inlägg så alla kan se hur häftigt flygning kan vara på Island!

2010-05-14 @ 10:00:46
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0