SKIDCHARTER

Det blev tyvärr inget besök av City Airline och min klasskompis igår här på Arlanda. Tanken var annars att han skulle flyga en hockeycharter hit från Skellefteå, men det var egentligen till Södertälje de skulle så då var Skavsta ett bättre alternativ. 

Det fina vintervädret som vi hade här igår lockade ju givetvis ut mig i vilket fall som helst och man var verkligen på fotohumör igår. Hade några grymma timmar med perfekt ljus och dagens höjdpunkt kom i bästa tid precis innan solnedgång. Sportlov här i Stockholm dessutom nu så en och annan skidcharter avgick och ankom, däribland en kärra som Thomas Cook hade hyrt in från inte mindre än Air Greenland. Har visat upp den tidigare här på bloggen men för de som inte kommer ihåg så är den helt röd bortsett från några vita prickar på stjärtfenan. Vanligtvis flyger denna maskin enbart mellan Köpenhamn och Kangerlussuaq (hoppas jag stavade rätt) alla veckans vardagar medan den står stilla på Kastrup under helgerna. Passar ju bra att för ett bolag som Thomas Cook att hyra in den då man har egna A330 i flottan, lät på radion som det var deras egen besättning som flög dessutom. Destinationen var franska alperna och då flyger man till Grenoble. Får nog erkänna att den vägde lite tyngre än hockeychartern i dubbel bemärkelse!



Air Greenland Airbus A330-200 på final i solnedgången!


Rött, blått och gult!


Det är bara under några få minuter man har chans att få den där fina orangea färgen på himlen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

nice pics,

Lägger du upp dina bilder på airliners?

Övertygad om att du är den ända som fångat en air greenland på ARN.

Tycker det är bra att de får göra lite nytta som charterplan för Thomas cook, de ända gångerna jag ser air greenlands maskiner så är de stillastående vid cargoavdelningen på kastrup. Kan knappast vara ett lönsamt bolag det där?

2010-03-07 @ 16:20:17
Postat av: Staffan

Snyggt!!

2010-03-07 @ 18:07:17
URL: http://landa.blogg.se/
Postat av: Renas

Riktigt snygga bilder, speciellt den sista. Riktigt grym!

2010-03-07 @ 18:11:43
Postat av: Conny

Great shots!

2010-03-07 @ 18:18:25
Postat av: Alex

Tackar så mycket, rätt nöjd själv faktiskt!



Jo, jag har några stycken på airliners.net...har inte varit så aktiv där på sistone men ska nog bli ändring på det nu! Här har du mina bilder där iaf:



http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Aviantex%20-%20Alexander%20Jonsson

(Klipp och klistra länken om den inte fungerar direkt)



Vad gäller Air Greenland kan det ju hända att jag var den enda som fick den igår, men den brukar faktiskt användas till Grenoble har jag sett under sportlovsveckorna. Kan ju hända att det är mest från Kastrup då. Bra att de utnyttjar den ja, hoppas verkligen att bolaget går så bra att man kan få flyga med den till Grönland i framtiden när tid och pengar medges till det! :)

2010-03-07 @ 18:52:06
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Conny

Länken till dina bilder fungerar inte,snyft-snyft.

2010-03-07 @ 20:35:48
Postat av: fredde

Conny, om du kopierar länken och klistrar in i adressfältet så fungerar den :)

Fina bilder Alex!

2010-03-08 @ 13:41:21
Postat av: Conny

I see,får testa det..........men Alex,kanske kan du lägga in din länk till Airliners.net under länkar på din bloggs startsida?



Ja,ett förslag bara,hihi :)

2010-03-08 @ 14:34:31
Postat av: kristoffer

grymt bra bilder! effekten på nosen blev sjukt nice, keep up the good work!

2010-03-08 @ 17:12:36
Postat av: Alex

Fredde,

Tackar så mycket!



Conny,

Du får läsa kommentarerna lite noggrannare hädanefter! ;) Men det var ju tur att Fredde klargjorde det hela. Ska försöka få till en fungerande direktlänk till mina bilder på framsidan, fattar inte varför jag inte haft det tidigare egentligen.



Kristoffer,

Kul att höra, tackar! I will keep it up!

2010-03-08 @ 19:27:30
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Conny

Jo,jag får ta på mig de "noggranna glasögonen",hihi.



I övrigt väldigt nice bilder på Airliners.

2010-03-08 @ 19:44:21
Postat av: Conny

Jo,jag får ta på de "noggranna glasögonen",hihi.



I övrigt mkt nice bilder på Airliners.



Andra gången jag får skriva detta nu då kodfunktionen trasslar,hmmmmmm.

2010-03-08 @ 19:47:37
Postat av: Alex

Ja den där funktionen har jag inte heller lyckats bli av med tyvärr. Jobbar på det...

2010-03-09 @ 10:45:39
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0