FOTOUPPDRAG

Strålande fint vinterväder när man vaknade till liv imorse, en snabb frukost på det sen var det dags för fotouppdrag. Fick vissa antydningar på att min kompis Anton som för tillfället också ruttränar men på Boeing 737-300 skulle vilja ha några bilder när han landade här idag. Jag var inte sen att anta "utmaningen" och mot en klarblå himmel kom DY804 från Oslo med Anton som PF.

Rätt kul det här med att fånga kompisarna på bild, ska försöka få till några bilder på mina klasskompisar på Skyways också framöver men redan imorgon är det faktiskt chans på Erik från City Airline-klassen då ha kommer med Embraer 145 och gästar Arlanda. Får väl se om det är lika bra väder då...




On final to runway 01L



Kunde ju vinkat kan man ju tycka...men det var väl lika bra att han höll i ratten då det var han som flög! :)



Norwegians -300 versioner av 737:an saknar i regel den berömde norskan eller norrmannen på stjärtfenan som blivit bolagets signum.


Kommentarer
Postat av: Anton

Man tackar o bockar! Svårt hitta bättre morgonljus =)



Väldigt fina bilder!



2010-03-05 @ 18:11:33
Postat av: Pontus (ingen du känner)

Hejsan och grymt bra bilder om man säger så men har du alrdig funderat över att flyga sådana flygplan som du fotat? Måste du ta en speciell kurs för att få göra det eller hur går det till?

2010-03-05 @ 18:32:22
Postat av: Alex

Anton,

Kul att höra, ytterligare en bild från mig som kan pryda väggen där hemma! :)



Pontus,

Tackar! Nu är jag inte riktigt med dig, hur länge har du följt bloggen? Jag flyger själv Fokker 50 hos Skyways (Avia Express) för tillfället och gjorde typutbilningen på detta flygplan i höstas. Det krävs utbildning för varje specifik flygplanstyp för de flygplan som används i linjetrafik. Hoppas att du fått svar dina frågor annars får de fråga mer, kan ju hända att jag har missförstått dig i vad du frågade...

2010-03-06 @ 11:54:56
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0