ÄNDRAT SCHEMA

Det blev en del ändringar i gårdagens flygschema och tyvärr två inställda flygningar för min del, men det är sånt som händer och inte mycket man kan göra någonting åt. Den sista tur/returen Halmstad-Bromma var det som blev inställd dels på grund av sjukdom och dels på grund av att en maskin skulle på service. Till Vilnius och tillbaka blev det i alla fall och även en flygning ner till Halmstad efter det att en kapten blivit inringd att flyga med mig. Därifrån blev det sedan passivt upp till Stockholm/Arlanda igen för en natt i Märsta där jag nu sitter och väntar på om det kommer bli en flygning till Visby idag eller ej. Det verkar fortfarande vara kort om folk så det är inte säkert att det kommer bli något men det får väl tiden utvisa nu under förmiddagen.

Flighterna igår finns väl inte alltför mycket att berätta om utan allt flöt på väldigt bra, landade en halvtimme tidigt i Vilnius och startade en bra bit innan tidtabell därifrån också. Vet inte riktigt varför det blev så för vi följde den vanliga färdplanen och hade inte direkt någon medvind. Finns en grymt skön flygledare på Riga Control i alla fall, han snackar som en robot och det låter riktigt coolt. Synd att man inte kan få ner det i skrift hur det låter och en inspelning vågar jag mig nog inte på tyvärr. Häftig röst minst sagt!

Har i alla fall hunnit få några bilder på de japanska 747:orna nu när man fick komma till Märsta istället, stod väldigt fint uppradade borta på ramp M och glänste i morgonsolen. Hoppas kunna få lite mer actionbilder när de lyfter, men än så länge vet jag inte när de avgår...det lär ju bli efter brölloppet den saken är väl ganska säker i alla fall. Får väl passa på att gratulera Victoria och Daniel samt tacka för att de lyckats få hit så häftiga plan! :)

2 x Japan Air Force - Boeing 747-400



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0