TFHS PÅ SYDNYTT

Tre leggar igår och inte mycket tid över till ett inlägg men det kommer nu istället. Bromma tur och retur från Halmstad blev det till att börja med, jag var PF på båda leggarna i och med att jag "bara" var PF två av fem leggar dagen innan. Vindstruten i Halmstad rörde sig knappt och det var en underbart fin morgon när vi steg upp i en klarblå himmel från det gröna fina landskapet i Halland. Vädret var kanon hela sträckan och även i Stockholm bjöds det på liknande väder. Inga direkta förändringar på vägen ner till Halmstad, klart väder med grym utsikt över Vättern och Vänern på mycket långt håll. Väl på marken i Halmstad blev det kaptensbyte och dessutom en linecheck på just kaptenen, jag hade ju min för någon månad sedan. I och med att det var linecheck blev jumpseatet upptaget vilket var riktigt oturligt för en av mina bästa vänner som annars skulle få sitta där på flygningen upp till Arlanda. Istället blev det att njuta av komforten i kabinen på Fokkern och höra min skånska stämma på PA:t i och med att jag på denna legg var PNF. För er som inte vet vad PA är så är det när man pratar med passagerarna över audiosystemet om återstående flygtid, väder och vind på destination etc. Alltid kul att få besök uppe i Stockholm av polarna och efter landning blev det sedan en eftermiddag i Stockholm med shopping och chill på uteservering. Sommaren är här som sagt!



Vättern med Visningsö...



...och Jönköping vid sjöns södra strand.

Hotet om nedläggning och flytt av verksamheten på TFHS kvarstår och detta uppmärksammades för ett tag sedan i flertalet tidningar. Nu har även Sydnytt varit på besök på skolan och gjort ett tv-inslag för att uppmärksamma politikerna om vikten av att en akademisk pilotutbildning verkligen behövs, både rektor och en av de nuvarande studenterna intervjuas och kan ses på länken nedan.

http://svt.se/2.33782/1.2028142/oro_for_pilotutbildningen?lid=puff_2028142&lpos=rubrik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0