COMEBACK FÖR CONCORDE!?

Det känns knappast troligt att det blir så men läste en artikel att det finns planer på att låta Concorde göra comeback under OS-invigningen i London 2012. Skulle så bli fallet är det nog bara för just invigningen som Concorde kommer göra en flygning, att det återigen skulle bli linjetrafik med Concorde tror jag tyvärr inte är möjligt. Det är alldeles för många faktorer som talar emot det. Men vad häftigt det skulle vara, kommer fortfarande ihåg det grymma motorljudet som ingen annan maskin kommer i närheten av när jag tog dessa bilder!

http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article7229805.ab



Kommentarer
Postat av: David

Det skulle vara riktigt fräckt om en concorde dök upp mitt under invigningen helt utan förvarning.

2010-06-06 @ 19:50:23
Postat av: Conny

Nice shots as usual :)



Var tog du bilderna?

Jag vet att Concorde varit på ARN förut.

2010-06-06 @ 20:36:20
Postat av: Alex

Ja det hade varit hur häftigt som helst! För rätt många år sedan flög Concorde tillsammans med Royal Air Force i formation för att fira Drottningens födelsedag om jag inte missminner mig.....också en grym syn! Finns säkerligen klipp på YouTube från detta tillfälle.

2010-06-06 @ 20:41:51
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Alex

Tack Conny! Bilderna är både från London/Heathrow och Paris/Charles de Gaulle. Ja till och med den specialmålade Pepsi-Concorden var ju på Arlanda och gästspelade en gång i tiden.

2010-06-06 @ 20:43:29
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0