BYE, BYE TO THE ICELANDER!

Bara en legg för mig idag upp till Stockholm med avgång 09.50 vilket gjorde att jag för en gångs skull hann med frukostbuffén på hotellet. Finns väl inget direkt att rapportera i övrigt vad gäller flygningen, det var start 01 från Kristianstad och landning 01L på Arlanda vilket resulterade i 1,2 h i block. Vädret var lika grått och regnigt i Kristianstad  som igår medan Stockholm bjöd på sol och sommartemperatur.

Däremot fick jag reda på att inhyrningen av islänningen nu är till ända och att den imorse skulle ferryflygas tom tillbaka till Reykjavik flygplats. Var inne och tittade på dess färdplan för skojs skull, flygtiden dit från Arlanda var nästintill 4,5 h och med tillhörande alternativ var det nästintill fulla tankar som gällde, 3600 kg bränsle! Min totala flygtid på islänningen slutade alltså på 13,8 h men vem vet den kanske dyker upp fler gånger i flottan.

På tal om flygtider så fick jag ett tips igår av en läsare att jag ska med en logg här på bloggen så att ni kan följa min utveckling. Har haft det i tankarna ett tag men det har aldrig blivit realitet men nu är det alltså dags, ni finner den här bredvid i "sidpanelen".


En tidigare publicerad bild av islänningen här på bloggen men den passar rätt bra idag med tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Conny

Träning är alltid bra,själv kör jag 3 ggr/veckan på gym.



Wingview ja,alltid lika härligt.Hittade en film som blivit lite favorit,hehe......hoppas det går bra att posta länken:



http://www.youtube.com/watch?v=YlLma_BLaM0&feature=related



Look at the wing flex :)



2010-06-01 @ 21:26:13
Postat av: Conny

Roligt att kunna läsa dina flygtider,nice.

2010-06-01 @ 21:30:04
Postat av: janne hbg

hej bah



du har ju den bästa flygbloggen,sen när du säger att ett läsartips får dej att ändra pä saker o ting , sä blir du ja ba BÄST

2010-06-01 @ 22:35:48
Postat av: Alex

Conny,

Grym film, vingarna flexar rejält ja!



Janne,

Det är klart man tar till sig feedbacken och utvecklar bloggen! :)



2010-06-02 @ 22:04:58
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0