VAD HÄNDER HÄRNÄST?

Några dagar in på det nya året och det är dags att börja ta tag i bloggen igen efter några dagars vila. Har inte riktigt fått igång kreativitet känns det som vad gäller olika teman att skriva om men jag är säker på att den kommer förr eller senare. Ni lär i alla fall få fortsätta stå ut med alla mina flygplansfoto framöver misstänker jag, men det är ju bilderna som gör den extra kryddan i inläggen tycker jag!

Just nu sitter jag och väntar på att mitt MPL-certifikat ska komma med posten, vad jag har hört från Transportstyrelsen ska dessa slutföras imorgon måndag eller i "värsta" fall på tisdag. Därefter är det rutt-träning som gäller, mer ofta kallat line training för den som undrar. Kommer med ett mer utförligare inlägg vad detta innebär så småningom. Min första flygning är inplanerad den 17:e januari och kommer att gå från Arlanda till Tammerfors i Finland, kommer bli hur häftigt som helst! Det kan dock komma att ändras beroende på när certifikatet kommer, man får helt enkelt hålla allt öppet!

Egentligen är jag från och med imorgon schemalagd som standby för eventuella skolflygningar men vi alla hade ju tur med vädret och kunde genomföra studsarna på de utsatta datumen förra året. Så detta kan man för tillfället bortse ifrån och vara ledig några extra dagar. Jag kommer i vilket fall som helst åka upp till Stockholm på torsdag och ta det lugnt några dagar med familjen. Då blir det Malmö Aviations Avro RJ100 från Malmö till Bromma, har faktiskt bara flugit med Avron en tur och retur tidigare så det ska bli kul med lite variation. Inte helt överraskande kanske men jag tycker det kan passa bra att avsluta det här inlägget med några bilder på Malmö Aviations Avros! 



En av Malmö Aviations Avro RJ100 i den vanliga målningen.



Malmö Aviation har i många år flugit runt med en del specialmålade plan, däribland Dagens Industri.



Den senaste specialaren är denna snygga målning som är gjord för Svenska Fotbollsförbundet! Hade inte varit fel att få flyga med den på torsdag!


Kommentarer
Postat av: Pontus

Avron är schyst. Har haft glädjen att flyga med som pax åtskilliga gånger och just med Malmö Aviation. Planet är tyst, ger bra utsikt (relativt bra vid vingarna också) och bolaget har bra pitch för oss långben samt erbjuder frukost eller kaffe/juice om så önskas. Bra skit. Hellre Avron med Malmö än SAS MD-80 som känns muggigt och föråldrat.

2010-01-06 @ 16:02:14
Postat av: Alex

Avron är riktigt bra tryck i vid start känns det som iaf. Ja det blir inte fel att man blir bjuden på något i kabinen.



Jag kan dock inte säga något negativt alls om SAS MD80, väldigt tyst i kabin och bra med plats för benen också. SAS MD80 är väl iofs betydligt fräschare än många andra bolags så det spelar väl in.

2010-01-06 @ 23:34:06
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0