NÄSTKOMMANDE FLYGNINGAR

Det har nu redan gått några dagar sedan man gjorde sina första flygningarna och man kan fortfarande knappt fatta att det är sant. Men det är ju verkligen det och nu ser man framemot de nästkommande flygningarna, igår var det emellertid relativt lugnt och jag sysslade med lite allt möjligt som behövdes göra. Crewbagens innehåll behövde kompletteras en aning med några små hjälpmedel vilket man märkte i söndags/måndags så det har jag nu införskaffat. Det är ett relativt trångt utrymme man sitter i så det är viktigt att allt pappersarbete fungerar utan problem och här är det de små hjälpmedlen som gör skillnaden.

Min nästa omgång med flygningar påbörjas på måndag då jag kliver på som passiv till Visby. Här kommer jag slå "läger" på Strand hotel hela veckan för att varje morgon utgå härifrån och flyga till Arlanda. Efter Arlanda kommer flygningarna gå vidare antingen mot Karlstad, Skellefteå eller Halmstad för att senare återvända till Arlanda och Visby igen. Det blir med andra ord en hel del tid att spendera i Visby på eftermiddagarna och kvällarna men det ska bara bli kul. Har ju tid till att blogga om inte annat! Dessutom kan det ju bli en och annan bild på muren! :)

Dagarna framtill dess kommer säkerligen gå fort, känns som dagarna bara försvinner och man har ständigt något att göra. Det blir väl en del genomläsning av inflygningskorten av de aktuella flygplatserna, ett besök i Stockholm city kanske, en och annan bild på Arlanda, ett gympass på SATS.....jag tar dagarna lite som de kommer helt enkelt. Ni lär ju kunna läsa här vad jag gör i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Conny

Visby låter trevligt.....får du eget rum där?

Men får betala maten själv?

2010-01-20 @ 18:32:49
Postat av: Alex

Ja, Visby är trevligt. Har varit rätt mycket där på sistone känns det som och mer lär det väl bli. Ja man får eget rum och antagligen blir det att betala maten själv. Får inget traktamente när man studerar som det ser ut nu iaf!

2010-01-20 @ 19:53:54
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0