TEMA: FOKKER-FOTO!

Idag blir det ett kort inlägg på bloggen med en bild på Skyways albino Fokker som jag tog för några dagar sedan. Riktigt helvit är den inte som ni kan se och planen blir lätt skitiga dels av de-icingen men även av all nersmutsad snö med mera. De övriga Fokkrarna är väldigt rena måste jag säga, speciellt de med den nya målningen men jag tror inte att det enbart beror på att de är nymålade. Jag får nog höra mig för hur ofta de tvättas egentligen, kan vara kul att veta. "Albinon" ser rätt häftig ut ändå måste jag säga, den var för övrigt med den jag gjorde min första pax-flygning!


Kommentarer
Postat av: Anonym

grymt foto! snabb fråga bara, vilket årtal är de fokker planen som skyways flyger med från?

2010-02-07 @ 17:19:59
Postat av: Alex

Skyways har tio stycken Fokkrar tillverkade mellan 1987-1990 samt en inhyrd från ett isländskt bolag som är en aning nyare.

2010-02-07 @ 23:52:05
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0