SUMMERING FOKKER-FLYGNINGARNA

Tänkte det kunde vara kul att få lite siffror på hur mycket man flugit under januarirostern innan det är dags för att gå in på nästa månads roster imorgon. Kan ju vara intressant både för er men framförallt för min egen del för den sakens skull. Det tickar på rätt snabbt vad gäller timmar och landningar, så snabbt att man redan börjar ha svårt att komma ihåg vad som hände på varje specifika flygning och vad för sorts inflygning man gjorde på den aktuella flygplatsen. Min statistik än så länge på Fokkern kan ni se nedan, men alla redan imorgon kommer den att öka som sagt! Sedan tidigare har man ju haft 112 h i simulatorn dessutom och studsarna på Visby är inräknat i totaltiden och antal landningar som ni kanske ser.

Antal timmar: 21,9 h
Antal timmar mörker: 14,3 h
Antal landningar: 33 st

Totalt sex olika Fokker 50 har man flugit med följande registreringar:
SE-LEH
SE-LEL
SE-LEU
SE-LIO
SE-LIR
SE-LIT

Linjer flugna:
Stockholm/Arlanda - Tammerfors
Stockholm/Arlanda - Vaasa
Stockholm/Arlanda - Visby
Stockholm/Arlanda - Karlstad
Stockholm/Arlanda - Kristianstad
Stockholm/Arlanda - Skellefteå
Stockholm/Arlanda - Halmstad

Imorgon blir det dock ingen ny nål på min tavla utan det blir till en destination som jag fick flyga till förra veckan trots det inte var planerat......nämligen Kristianstad. Det blir bara en enda flight imorgon för min del och därefter en natt på hotell i Kristianstad, för att sedan dagen efter igen flyga ett par vändor på samma rutt. Ska verkligen bli kul att flyga igen och denna gång blir det med en ny line training-kapten. Blir väl ett sammandrag av dagen imorgonkväll från hotellet antar jag, håll till godo tills dess!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0