PÅSKFLYGNINGAR

Dags för några flygningar mellan Stockholm-Kristianstad igen nu under Skärtorsdagen och Långfredagen, närmare bestämt fem stycken blir det. Incheck i eftermiddag för flygningarna och senare ikväll incheck på Christian IV i Kristianstad som vanligt. Imorgon är trafiken rätt låg vad gäller inrikestrafiken i alla fall och det går nog bara en tur/retur Kristianstad imorgon vilket betyder att jag kommer få gå av hemma i Skåne och spendera påsken  i Helsingborg. Ska bli skönt att komma hem några dagar nu efter ha varit här i Stockholm nästintill konstant sedan början på januari. Redan på annandagen är det dock dags att bege sig upp igen för då är det teoretisk undervisning i kursen Human Factors som gäller. Får väl berätta mer om denna kurs senare men redan ikväll kommer säkerligen ett litet inlägg från dagens flygningar.

Tänkte först dra till med ett 1:a april skämt här på bloggen idag om att detta skulle bli mitt sista inlägg men än så länge har ju bloggen varit rätt seriös så jag fortsätter och köra den stilen. Ni hade säkerligen synat mitt skämt i vilket fall som helst, det har ju nästan blivit en livsstil det här med att blogga. Får väl fundera lite på om man istället ska dra ett skämt på PA (Public Announcement) på inflygningen till Kristianstad och säga att på grund av vädret måste vi istället landa i Ängelholm. Det blir nog inte heller så populärt bland passagerarna i och för sig, skämt och försöka vara rolig är dessutom något man ska vara ganska restriktiv med när man pratar med passagerarna. Alla uppskattar inte samma skämt och har inte samma humor direkt.

En Glad Påsk till alla mina läsare önskar jag i alla fall, återanvändning från förra årets påskkort blir det också men inget passar väl bättre idag än ett gult flygplan!


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Man kan alltid hälsa passagerarna välkomna till staden och be dem flytta tillbaka klockan några timmar pga tidsskillnaden mellan städerna :)

2010-04-01 @ 18:12:11
Postat av: Alex

Ja, den var ju inte så dum den. Får lägga den på minnet till nästa år! :)

2010-04-01 @ 22:57:30
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0