STOCKHOLM TUR/RETUR

Igår blev det en lång dag som startade redan vid tidig morgontimma då flyttlasset började rulla norrut mot Stockholm. Jag och Johannes delade inte oväntat en fullproppad flyttbil och vi hade vår vana trogen laddat en kaffetermos som kunde avnjutas även i denna "cockpit". Det är cirka 60 mil Helsingborg-Stockholm eller rättare sagt Upplands Väsby där vi i Skyways-delen ska bo, alla förutom Josef som valt att bo med barn och sambo i sin gamla hemstad Uppsala.  

I Upplands Väsby har vi hyrt ett rätt så stort hus med diverse faciliteter, tyvärr finns där bara fem separata rum så jag och Johannes är tvungna att dela. I övrigt ser huset riktigt bra ut för det ändamål vi behöver det till och befinner sig bara 10-15 min från Arlanda. När inpackningen var klar åkte vi vidare mot Arlanda och Skyways kontor för att hämta var sin bärbar dator vilka innehåller utbildningen på Fokkern. Det är nästa måndag som utbildningen på Skyways börjar annars men jag har fått dispens de första dagarna så att jag kan åka på min resa till England som jag vann för ett tag sedan.

Efter Arlanda-besöket blev det sen kurs söderut igen med bilkö igenom hela Stockholm, tur man slipper detta sen i alla fall! Vid midnatt var vi åter hemma efter många timmar i bilen och nu gäller det i alla fall för mig att få lite gjort vad gäller plugget den här veckan så att jag med gott samvete kan åka till England på söndag.


Morgonstund har guld i mun...



...morgonen kunde inte starta bättre än en sådan fin soluppgång!



Finns inte så mycket att välja på i matväg längs med vägarna, på McDonald's vet man vad man får. Günther myser med Ronald!

 

Daniel har flyttat in permanent i Upplands Väsby, sjysst kök!



Johannes del i källaren.....



....och min, kommer nog bli en aning trevligare framöver får vi hoppas.



Den här jaccuzzin verkar väldigt trevlig dock! : )



Givetvis blev det en och annan bild när vi ändå var på Arlanda!



Molnen kan se riktigt maffiga ut speciellt i jämförelse med den lilla Fokker 50:n!



Ett litet stopp på vägen hem på Skavsta också, Ryanair paradise med andra ord!



Får avsluta inlägget i samma stil som det började!




Kommentarer
Postat av: Jacob

Ser ut som om ni kommer trivas bra i huset, ser riktigt fräscht ut! :-)

Det är tomt i Ljungbyhed...

/Jacob

2009-09-15 @ 17:50:32
URL: http://flygandejacob.blogg.se/
Postat av: Alex

Ja det kommer nog bli bra! Jag kommer på ett gästspel på torsdag och levererar iaf! :)

2009-09-15 @ 20:26:30
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Huset ser riktigt fint ut! Era manualrättningar borde komma imorgon förresten :)

2009-09-16 @ 19:10:17
Postat av: Maja

Hej!

Ser ut som ni har det bra och ni kan inte va annat är nöjda när ni fått flytta till Sveriges bästa stad =) Jag kommer absolut och hälsar på nån helg om ni stannar där på helgerna. Vore ju kul att ses igen! Ska be min mamma hålla koll på er när ni börjar på oxford. Ha det toppen!

Kram kram och hälsa alla!

2009-09-16 @ 19:26:35
Postat av: Alex

Johanna,

Ja det hade varit bra om de anlänt, kommer förbi imorgon!



Maja,

Hoppas allt är bra! Sveriges bästa ligger inte så långt norrut men det blir nog bra i vilket fall så länge man inte bor där permanent bara ;) Vi lär vara där på helgerna med tanke på simulatorschemat, du är så välkommen! Ha det! Kram på dig också!

2009-09-16 @ 21:56:06
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0