SONY TWILIGHT FOOTBALL EVENT

Imorgon förmiddag bär det iväg till Tintagel, England, första pris i fototävlingen som jag vann för ett tag sedan. Anledningen till resan är att Sony ska lansera nya digitala systemkameror som ska vara speciellt lämpade att fotografera med i svåra ljusförhållanden såsom gryning/skymning. Därför anordnar Sony några speciella fotbollsmatcher runt om i världen på tisdag det vill säga då det är höstdagjämning. Sony kallar denna event Twilight Football och ni kan läsa mer om det hela på följande länk:

http://www.sony.co.uk/hub/twilight-football

Tintagel är som sagt orten där matchen kommer att spelas men orten där alla gäster ska bo är strax utanför Plymouth. Vi (jag och Sara) har därför blivit bokade med flyg till Plymouth via London och kommer bland annat flyga Cimber Sterling. Utöver matchen kommer Sony ordna olika aktiviteter och utflykter i området, samtidigt ska jag provköra deras nya kameror...vilket ska bli väldigt kul och lärorikt även om jag föredragit en Canon ;)

Just nu håller jag på att packa väskan till England men även den stora resväskan innehållande kläder för vistelsen i Stockholm. När jag åter landar på onsdag blir det raka vägen upp till Upplands Väsby för att ansluta till övriga klassen och genomgång av Fokker 50 på Skyways Training Center på torsdag. Jag fick ju som sagt tidigare lite dispens de första dagarna för att kunna åka på den här resan, tur var väl det för det hade känts tråkigt om man inte kunnat utnyttja sitt första pris när man nu väl vunnit något! Ska försöka göra någon liten update på bloggen under resan om man får tillgång till internet annars får ni hålla er till tåls tills nästa vecka! 



Hoppas det blir den här retromålade Cimbern imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0