GÄSTSPEL I LJUNGBYHED

Det var inte länge man kunde hålla sig borta från Ljungbyhed, redan idag var man tillbaka och gästspelade några timmar. Huvudsyftet var att få en genomgång av papperstigern för det kommande kontoret, Fokker 50! Papperstigern kommer man spendera många timmar framför för att få in det rätta arbetsflödet och kommer vara en stor hjälp för oss gröngölingar. Tanken är att vi ska ha denna i huset i Upplands Väsby för att ständigt ha möjlighet att sitta och öva inför simulatorpassen oavsett vem man ska flyga med. Idag däremot hade vi specialundervisning av inte mindre än vår rektor som själv flyger på Skyways när tid finns över från sysslorna på skolan. För egen del kändes detta ganska viktigt att i alla fall få en genomgång av checklistan åtminstone en gång i och med jag missar allra första dagen uppe på Skyways Training Centre på grund av min fotoresa till England. De första dagarna utöver introduktionen är dock självstudier så det är ju bara för mig att plugga extra hårt denna vecka så jag är i fas med de andra. Men det ska nog gå vägen!



Fokker 50 cockpit i pappersversion!



En nöjd styrman, notera frisyren som nu är inom Skyways kriterier!


Kommentarer
Postat av: Johannes "Günther" Anderzon

Som kritisk läsare får jag för mig att "Skyways kriterier" innebär att håret inte får röra kragen... Tycker det ser ut som att det gör det på bilden ;)

2009-09-17 @ 23:27:35
URL: http://www.johannez.se
Postat av: Alex

Haha, ja kör man med "Cantona"-stuket på uniformen blir det problem för de flesta!

2009-09-17 @ 23:32:20
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Magnus

Sno inte vår papperstiger. Vi behöver den snart!

2009-09-18 @ 19:40:50
Postat av: Alex

Lugn i stormen...ni har en bra bit kvar innan ni är där! ;) Dessutom har vi redan gjort det haha!

2009-09-18 @ 22:41:28
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0