PERFORMANCE

Jag är mycket medveten om att jag inte håller samma takt som tidigare vad gäller uppdateringarna av bloggen. Det är helt enkelt mycket att läsa in och dagarna hade ju gärna fått vara några timmar till varje dygn. Att somna på kvällarna är inget problem om man säger så och tur är väl det för det blir relativt tidiga morgonar också.

En vanlig dag börjar med uppstigning och dusch klockan 05.55 nere i grottan (källaren) som vi (Mattias, Johannes och jag) kallar vårt våningsplan. Därefter är det TFHS uniformen som gäller och en rejäl frukost. Senast 07.10 beger vi oss sedan iväg i två bilar mot Arlanda, där måste vi hoppa på en buss som tar oss den sista biten från parkeringen till Skyways Training Center mellan terminal 3 och 4. Klockan 07.45 anländer vi till terminalen och alla verkar vara lika intresserade som jag vilka flygplan som står inne vid gaterna som man har en fin utsikt över på vägen till STC. Josef som kommer från Uppsala har vid det här laget anlänt till STC och sitter redan med en kaffe i soffan när vi kommer.

Klockan 08.00 drar sedan undervisningen vanligtvis igång och ämnena som behandlats har varit rätt många nu. De senaste två dagarna har dock fokus legat på performance, både generellt och den som gäller för Fokker 50. Mycket av detta känner vi igen sedan tidigare från ATPL-teorin men det är aldrig fel med lite uppfräschning. Imorgon kommer vi dock få lämna skolbänken för då är det nämligen PFI som gäller. För er som glömt, Pre Flight Inspection, det vill säga exteriör kontroll av flygplanet.....imorgon blir det med andra lite mer närkontakt med Fokkern. Ska bli väldigt kul och intressant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0