EMERGENCY

Lördag morgon och jag har precis gått upp för att göra mig i ordning för dagens aktiviteter, jag ska nämligen till Visby på bröllop och givetvis blir det flyg dit med Skyways. Det blir med andra ord min allra första flygning med Fokker 50, ska bli riktigt kul!

Innan det är dags för avfärd mot Arlanda tänkte jag bara berätta lite vad som hände igår då vi hade emergency training. En del av emergency trainingen fick vi för några månader sedan nere på Köpenhamn så denna gång blev det delvis repetition från detta samtidigt som vi mer typspecifikt för Fokkern gick igenom den nödutrustning som finns ombord. Detta gjordes först i klassrum för att sedan avslutas ute på plattan inuti en Fokker för att på så vis verkligen få prova att öppna och stänga nödutgångar, lokalisera brandsläckarna och syrgasen med mera.



Vid lunchtid brukar det stå ett par Fokkrar vid Terminal 3 som vilar upp sig inför eftermiddagens flygningar.



Den kommande arbetsplatsen, kommer nog trivas bra där i högersätet.



Motorinstrument



Jag och Mattias var inte sena på att provsitta återigen...gäller att passa på!



Power!

Kommentarer
Postat av: Magi

Sweet! We Like!

2009-10-17 @ 10:20:31
Postat av: Conny

Cool shots! :)

2009-10-17 @ 14:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0