RUMMET I KÄLLAREN

Helgen började tidigt imorse med ett pass i simulatorn, liksom föregående pass är det mycket som händer och som ska genomföras under varje pass. Idag var det återigen fokus på motorbortfall i alla dess former och vid olika faser i flygningen, till och med glidflygning! Vi steg även upp på flygnivå 250 (25.000 fot) för att öva emergency descent på grund av ett tryckfall i kabin. Har beskrivit det tidigare här på bloggen om jag inte missminner mig, gäller som sagt att komma ner till 10.000 fot så snabbt som möjligt utan att bryta sönder flygplanet. På denna höjd är nämligen lufttrycket tillräckligt högt för att lungorna ska kunna tillgodose sig syret i luften. Imorgon väntar också ett morgonpass men då blir det mer fokus på low visibility operation och det får jag beskriva djupare en annan gång. Efter passet imorgon blir det faktiskt en flygning hem till Skåne för några dagars ledighet vilket ska bli väldigt skönt innan den sista intensiva tiden börjar här uppe igen.

Ganska långt tillbaka har jag för mig att jag skulle visa upp hur rummet härnere i källaren har blivit, sist jag visade en bild härifrån var när vi flyttade in när inget var i ordningsställt direkt. Men här är några bilder som jag knäppte nu i eftermiddag när jag och Johannes var som klistrade framför "Arlanda"-reprisen som vi för övrigt missade i onsdags på grund av ett simpass.

Min del av rummet med ett enkelt skrivbord där man spenderar en del tid framför datorn får man erkänna.



Johannes verkar helt inne i Arlanda på TV:n, den gula gardinen till höger i bild är vår "dörr" som vi stänger på kvällarna haha!



Julstämning redan nere i källaren som ni ser.


Kommentarer
Postat av: Sara

Ni ser ju ut att ha det riktigt mysigt där nere i källaren =) Tack vare den fina skype-rundvandringen igår har jag ju nu bra koll på hur ni bor... =)

Ses snart bejbi, hihi! =)

Puss!

2009-11-29 @ 09:33:19
Postat av: Niklas

Tjena,

Hoppas allt i simen går bra för er! Vet ni vad ni kommer att få för bas än?

2009-11-29 @ 12:10:55
Postat av: Maja

Va mysigt ni fått det! Hur mycket ska ni va i Stockholm över jul? Jag är ju sugen på att hälsa på. Ha det bra och flyg lugnt! Kram

2009-11-30 @ 20:07:56
Postat av: Alex

Sara,

Ja nu äntligen fick du se hur vi har det! Ja det är helt okej nere i källaren, det är varmt iaf som tur är. Puss!



Niklas,

Vi kommer ha Arlanda-bas, gäller för hela gänget.



Maja,

Det hade varit jätteroligt om du kommer och hälsar på Maja! Vi är där antagligen framtill den 23:e, men kanske bli hemfärd någon dag tidigare. Sedan så är vi där nog de flesta mellandagar, ska göra studsarna då i och för sig! Hör av dig sen när du vet mer! Kram

2009-12-01 @ 11:20:43
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0