TOPP 3: MIDDLE EAST C/S

Dags för ytterligare lite snygga flygbolagsmålningar...idag riktas kameran mot Mellanöstern där de är fenor på att få till snygga designer på flygplanen. Vad sägs om följande? Grymt snygga om jag får säga mitt och det får jag ju...det är ju min blogg : )



1. Saudi Arabian Airlines

Överlägsen etta i Mellanöstern med sin beiga flygkropp...kanske ska symbolisera ökensanden vad vet jag. Grymt snygga färger på stjärtfenan samt en avdelande guldkant mellan det beiga och vita på flygkroppen! En av mina absoluta favoriter!





2. Gulf Air

Bahrain-baserat flygbolag också influerade av guld tillsammans med vitt och mörkblått som ni kan se. Stjärtfenan också grymt snygg liksom föregående men här med en riktig uppförstorad rovfågel av något slag. Exklusivitet in i minsta detalj känns det som!




3. Qatar Airways

Har faktiskt gjort en liten uppdatering av sin design jämfört med ovan bilder men det enda som skiljer egentligen är att antilopen på stjärtfenan är uppförstorad likt rovfågeln hos Gulf Air samt att texten Qatar framtill på flygplanet är betydligt större. Verkar vara trenden för tillfället helt enkelt. Vinrött och grått är dock väldigt ovanligt men riktigt snyggt i det här fallet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0