SKÅNE FROM ABOVE

Blåsigt och kallt idag tack vare en passerande kallfront...men som tur var hade jag starttid först vid lunch så då hade vädret stabiliserats. Vinden blåste i banans längdriktning vilket gjorde att jag ändå kunde starta trots att den fortfarande var relativt kraftig. Målet med dagens övning var egentligen att flyga runt över Skåne och ha ständig kontakt med trafikflygledning och få olika klareringar samtidigt som man hörde all annan trafik på samma frekvens...exempelvis SAS och Malmö Aviation till/från Sturup. Det var gott om moln enroute och jag passerade emellanåt rakt igenom en del av dessa...underbar känsla. Synd att bilderna inte kan gestalta flygningen på det sättet som jag upplevde det men här kommer i alla fall en liten hint.



En lagom nöjd pilot on top dvs ovanför molntäcket.



Östersjön och Österlen skymtar mellan molnen.
 


Flight Level 080 vilket jag fick stiga till för att undvika en del av molnen och isbildning.



Captain's seat i Cirrus!



MFD:n (Multi Function Display) visar här motorvärden, i bakgrunden upptornas några maffiga Cumulus moln.



Flyginstruktör för dagen, Håkan Svensson, ser ut att njuta en del av utsikten han också. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Alexander! Jag är full av beundran, dina foto är bara såååååå fina. Christoffer och jag var ute och flög en sväng för några dagar sedan i en Diamond Katana. Runt oss cirklade Spitfiren.... nice eller??? Ja ja lite skryt, hur som helst är jag klar med min utbildning idag och är nu mera leg. barnmorska. Snälla du hälsa till Marie. Hälsningar Linda sambo med LZ

2009-05-27 @ 21:44:23
Postat av: Conny

Vilken härlig flygtur ! :)

2009-05-27 @ 23:32:31
Postat av: Sara

Vad söt du är på bilden, bejbi!

Ha en riktigt kul norrlands-flygning!

Jag håller ställningarna här hemma så länge... =)

Puss!

2009-05-28 @ 08:17:18
Postat av: Alex

Linda,

Kul att du är inne och tittar på mina bilder...det kommer komma flera nu under Norrlandsflygning så håll utkik. Jag hörde att Lz snackade om att ni blivit uppflugna av Spitfire...måste varit hur häftigt som helst. Där skulle man varit med sin kamera. Jag ska hälsa mamma. Grattis till din utbildning också förresten.



Conny,

Ja den gick inte av för hackor...men det kommer nog inte Norrlandsflygningen heller att göra :)



Bejbi,

Tack så mycket :) Det kommer nog bli hur bra som helst! Håll ställningarna där hemma så länge ja, puss!



2009-05-28 @ 23:29:51
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0