FLOWER POWER

Sent inlägg idag men man får passa på att vara ute i det fina vädret när det väl är det. Har faktiskt härjat runt lite i Helsingborg med mitt relativt nya makro-objektiv och fotograferat blommor, tro det eller ej! Faktiskt ganska kul och det skiljer sig betydligt från att fotografera flygplan. Jag är dock inte så bra på de olika sorterna så det får min flickvän Sara hjälpa mig med, i gentjänst lär jag henne se skillnad på de olika contrails:en på himlen hehe. Här nedan kommer några exempel, bilderna tillägnas min flickvän som får stå ut med allt mitt flygplanssnack dag in och dag ut : )



Tro inte att ni ska undgå "flyg-porren" helt ikväll, nu när vi ändå är inne på området blommor så kan jag avslöja att det finns mängder med flygbolag som just har en blomma som symbol i sin grafiska design på planet. Här kommer några exempel på...rätt snygga många av dem!



Från vänster, uppifrån och ner: Med risk för fel China Airlines med orkidée, Edelweiss med edelweiss, Vietnam Airlines med lotusblomma, Aer Lingus med en treklöver och slutligen den vackra Air Tahiti Nui med en inhemsk vit blomma...om någon vet vilken, kommentera gärna. Flygplanstyperna kan ni väl vid det här laget så de behöver jag väl inte skriva ner eller? ; )



Tänkte även passa på att gratulera en av mina allra bästa vänner till lika klasskompis Johannes (kanske mer känd som Günther på bloggen) som fyller 24 år idag! GRATTIS!


Kommentarer
Postat av: Johan K

Edelweiss = Edelweiss, svårare än så var det inte =)



http://sv.wikipedia.org/wiki/Edelweiss

2009-05-02 @ 22:25:39
Postat av: Johannes "Günther" Anderzon

Tack ska du ha mannen! Riktigt roligt att du skrev till mig på bloggen ;) Välkomna imorrn på kaffe som sagt, hinner nog inte baka något dock, men det kan nog lösa sig ändå. Nu ska jag städa undan någon kartong till tror jag, så det ser lite bättre ut när ni kommer. Ses och hörs, puss och natti!

2009-05-02 @ 23:18:36
URL: http://www.johannez.se
Postat av: Alex

Johan K,

Haha bra koll...blommor är inte mitt område som sagt! Tänker mest på en restaurang/uteställe här i Helsingborg som heter just Edelweiess hehe.



Günther,

Man hade ju förväntat sig minst en kladdkaka i alla fall ;)

2009-05-03 @ 00:23:21
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Anders Klang

Tjena Alex! Edelweiss är en vild blomma som växer i alperna (Schweiz, Österrike,Tyskland). Edelweiss Air är ett schweiziskt charterbolag numera helägt av Swiss International. De opererar A330 på länglinjer till Karibien, Kuba, Mexico (Cancun)och Thailand, samt några A320 i Europa.

Ha de!

2009-05-03 @ 09:43:16
Postat av: Sara

Tack så mycket för den fina dedikeringen, bejbi!

Låter ju som att jag är värsta blom-experten hehe... =) Väldigt fina bilder iaf! Puss!

2009-05-03 @ 15:04:15
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Alex

Klang,

Vad bra då har vi rätt ut det där med Edelweiss blomman nu då, låter bekant nu när du säger det. Resten visste jag dock, har hundratals bilder på bolaget Edelweiss...man har ju spenderat en och annan timme på terassen på Kloten :)



Bejbi,

Du är betydligt bättre än vad jag är i alla fall hehe :)

2009-05-03 @ 23:16:25
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0