TÄVLING AVGJORD

Tävlingen är nu avgjord och jag måste säga att jag är ganska imponerad av er flygplanskännedom...kan hända att ni har fuskat lite genom att titta på airliners.net eller liknande men trots det är jag mycket imponerad!

Mest imponerad är jag nog ändå av min bror som egentligen inte är flygplansintresserad överhuvudtaget men han lyckades ändå pricka in 8 rätt! Han hade dessutom inte helgraderat sig på Fokkern, som många andra gjorde, utan listade ut från bildvinkeln att det bara kunde vara en Fokker 100...bra jobbat brorsan!

Det är framförallt två foton som vållat er problem och det är foto 3 samt 9...där har jag fått ganska bra spridning på svaren. Den rätta raden kan ses nedan med typ och bolag.

Ensam segrare i tävlingen med 10 rätt och det skulle visst en flightspotter till det är:

Johan Kellerman


Övriga hamnade tätt efter med 6-9 antal rätt, det var dessutom ett par stycken som även lyckades pricka in alla bolagen, mycket bra! Grattis till Johan och kul att det var så många som gjorde ett försök, det kommer med säkerhet bli fler i framtiden med liknande tema. Så håll utkik!


Foto 1: America West Airlines - Boeing 737-300



Foto 2: SAS - McDonnell Douglas MD80



Foto 3: United Airlines - Boeing 777-200



Foto 4: Blue 1 - Avro RJ (100)



Foto 5: SAS - Airbus A340-300



Foto 6: KLM - Fokker 100



Foto 7: United Airlines - Boeing 747-400



Foto 8: Golden Air (Kullaflyg) - Saab 2000



Foto 9: Air Canada - Embraer ERJ (175)



Foto 10: SAS - Airbus A321



     

Kommentarer
Postat av: Conny

En rolig tävling,ser fram emot nästa. Hihi ! :)

2009-03-13 @ 18:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0