FLYGFOTO UPPDRAG

Dags för en liten uppdatering igen känner jag, har varit lite upptagen med plugg och prov nu men mitt i allt idag blev det en paus med en liten flygtur. Ett flygfoto uppdrag stod på agendan och då tog jag tillfället i akt att erbjuda Johanna att ta mig med upp i Diamond Da 40 från Ljungbyheds Flygklubb. Da 40 har en väldigt snygg design och ser lite smäckrare ut än Cirrus på utsidan men på insidan är det skilda världar. Ni kan ju se på bilderna så förstår ni vad jag menar. En annan skillnad är att det är styrspak i Da 40 som det var väldigt bra känsla i, ska bli kul att få flyga den lite mer sen på klubben i sommar.



Da 40 utanför hangaren vid flygklubben som ligger på andra sidan flygplatsen i förhållande till TFHS hangar.



Closeup!



Johanna kollar oljan under Preflight Inspection.



Klart starta 29 vänster, sen vänster sväng mot Stenestad.



En aning mer analogt än i Cirrus som ni ser...



COM radio, GPS, ADF med mera...



Tillbaks i Ljungbyhed efter en liten tur, vänster bas till bana 29 vänster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0