USA ALL THE WAY!!!

Har väl kanske inte undgått någon att jag har och alltid haft en förkärlek till USA och med tanke på deras nationaldag idag kommer det inte gå min blogg förbi! Vet faktiskt inte hur många gånger jag har varit i USA men det har blviit ett par nu och jag kan garantera att det inte har blivit det sista ännu heller. Extra krydda på moset är att hela Helsingborg idag varit extra USA-influerat med ett stort kryssningsfartyg som varit på besök. Skeppet var så stort att det fick lägga till mitt i Öresund och sedan slussa in passagerarna till kaj med egna mindre transportbåtar. Förhoppningsvis har nu dessa passagerare spenderat en och annan slant i Sundets pärla som Helsingborg så fint kallas. Happy Independence Day!



Till och med Rådhuset var pimpat med en USA-flagga!



Emerald Princess fick kasta ankar mitt i Öresund....



.....och sedan transportera över pax:en med mindre båtar.



Inte så små i sig de där transportbåtarna, 150 pax kapacitet!

Vad har då detta med flyg att göra? Jo, de här lyxkryssningarna som anlöper bland annat Helsingborg under sommaren har oftast Köpenhamn som påstigningshamn och det medför givetvis mängder med flygningar till Kastrup. Detta brukar resultera i ett och annat intressant besök på flygplansfronten....idag har det för exempel varit tre stycken Boeing 747 i samband med just denna kryssningen! Det bästa av allt är att det inte är sista gången som den anlöper Helsingborg i sommar, nästa gång blir det med andra ord foton från Kastrup istället hehe!

Kommentarer
Postat av: filippa

Förkärlek till USA? Vad är det för fel på dig? USA är ju det värsta jävla skitlandet.

2009-07-17 @ 14:41:03
URL: http://sjukthetlama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0