KLASSMÄRKE

En gammal tradtion på TFHS har varit det populära klassmärket som under årens lopp har skapat en del osämja i klasserna vid urvalet av designerna. Tidigare årskullar har till och med inte accepterat det vinnande konceptet och istället beställt en design ifrån eget tycke...


I vår klass var det väl inte lika dramatiskt men det uppstod dock en del diskussioner i vart fall efter att det vinannde bidraget hade utsetts. Otroligt nog blev min design det vinnande bidraget i vår klass och jag måste väl ändå erkänna att jag är ganska nöjd med det jag åstadkom. Märket ska symbolisera en "Skyling Fokker 737", som ni förstår är det en kombination av de flygplanstyperna som våra host airlines opererar, Skyways med Fokker 50 och Sterling med Boeing 737. Klassmärket sitter på våra flyguniformer och det är väl mycket möjligt ni kan skymta det på armen när vi gör besök på flygplatserna runtom i södra Sverige.



Sterling är numer ute i bilden som ni vet, så såhär i efterhand var väl inte märket det som symboliserar vår klass på bästa sätt...men sådan är flygbranschen, förändringar händer snabbt och det är svårt att förutse. Det var ju trots allt med dessa två bolag som utbildningen kunde påbörjas överhuvudtaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0