CLEAR FOR TAKEOFF!

Då var det dags för den officiella öppningen av min blogg, tro det eller ej men så är det! Även jag verkar ha fastnat i den här flugan som jag trodde skulle dö ut snabbare än kvickt. Men åren har gått och bloggarna verkar vara populärare än någonsin och jag måste erkänna att jag nu förstår själva meningen och kan se fördelarna med att skriva blogg. Att kunna förmedla och dela med sig av någonting till andra gynnar både läsaren och skrivaren men för många blir bloggandet en livsstil och nästintill en mani verkar det som...


...jag har inte tänkt att gå så långt, men jag känner att bloggandet dels kan bli en personlig utveckling samtidigt som jag kan dela med mig till andra. Min blogg kommer framförallt handla om min trafikflygarutbildning i Ljungbyhed som påbörjades i april, 2008. Pilotyrket har alltid varit min stora dröm och nu är den en bra bit på att gå i uppfyllelse. Flyget är fascinerade för de flesta och jag tror därför jag kan intressera en del läsare. Utöver själva utbildningen kommer jag även ta upp intressanta teman runt flygbranschen som kan vara intressant även för de som i regel sitter bakom cockpit. Tanken är att alla ska kunna läsa bloggen!


Man kan ju genast undra varför jag inte började blogga direkt när jag började utbildningen förra året, men ärligt talat hade jag inte en tanke på det då. Tiden sedan kursstarten har varit hektiskt med mycket nytt att lära sig och inte givit alltför mycket utrymme till annat. Nu har det dock lugnat ner sig en aning och de framförvarande veckorna kommer att ägnas åt teori vilket med andra ord kommer medföra en del tid till bloggskrivande. Men hoppas nu inte på för mycket, tanken är inte att skriva inlägg varannan timme med bilder på alla de kaffekoppar man drar i sig på en dag utan målet är ungefär ett dagligt inlägg. Imorgon börjar jag med en tillbakablick på vad som hänt i stora drag sedan kursstarten. Bilder säger mer än tusen ord så fotografier kommer vara ofta förekommande här på bloggen, jag passar på redan nu och värmer upp med lite ögongodis härunder.


Kom gärna med förslag på vad ni vill läsa om som berör flyget och kom ihåg, kommentarer är aldrig överfödiga ;-)


Hoppas ni får trevlig läsning här på bloggen!


/Alex




En framtida arbetsplats man inte tackat nej till, Boeing 747-400!

Kommentarer
Postat av: Johan

Trevligt att du startat en blogg. Ska absolut göra det till en vana att besöka den!

2009-01-08 @ 12:07:20
Postat av: Daniel Kjellsson

Aha! Jag utnämner genast mig själv till denna bloggs officiella redaktör.

2009-01-08 @ 15:45:46
URL: http://www.cafe.se
Postat av: Sofie

Hej hej!

Vad roligt att du har börjat blogga! Då har jag ju en till att följa och Johannes kommer att bli sååå glad :) (Han har kanske inte talat om det men jag är en bloggnörd, skriver ingen egen men följer en hel massa). Johannes är ju inte så duktig på att uppdatera sin så jag får väl följa din så att jag får reda på vad som händer hos er;)

Ha det fint så ses vi till helgen! Kram Sofie

2009-01-08 @ 17:24:46
Postat av: Paddy

Gött ernst, som jag har längtat.

2009-01-08 @ 18:27:21
Postat av: Alex

Kul att höra det uppskattas!



Kjelle,

Ja, det förtroendet kan man nog ge dig. Kanske blir en sådan succé det här så att man hamnar i Café så småningom ;)



Sofie,

Jaså är du bloggnörd hehe, ja då kunde ju detta inte bli bättre. Jag kan garantera att jag kommer ha betydligt frekventare uppdateringar på min blogg än vad han har...kram!

2009-01-08 @ 23:53:23
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Putte

Som bloggsverige har väntat på denna blogg. Även om det inte blir bilder på kaffekoppar så kanske det blir en och annan dagens outfit med full pilotutstyrsel ;)

2009-01-09 @ 17:24:09
Postat av: Putte

Vilken debut man gör med dubbla inlägg...

2009-01-09 @ 17:46:30
Postat av: Alex

Putte,

Sicken bloggamatör...se det från den ljusa sidan, det kan ju bara bli bättre.

2009-01-09 @ 20:00:31
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Magic

hehe..okaj.. hittade den lille kommentarlänken..jag är inte snabb men jag är gammal.. :-)

2009-01-10 @ 15:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0