SISTA SIMULATORPASSET IMORGON

Snart dags att säga godnatt men innan dess får det nog bli ett inlägg som jag tydligen helt har glömt bort idag. Imorgon är det dags för ett simulatorpass igen vilket var ett bra tag sedan nu känns det som även om det bara var sen i söndags man satt inuti burken sist.

Med morgondagens pass är man nu uppe i sina 27 pass och totalt 108 timmar i simulatorn som krävs inför skill testet. Istället för att köra hårt med alla möjliga fel imorgon blir det istället Low Visibility Operation vilket känns som en lugn och fin avslutning där autopiloten ska användas i väldigt hög grad, speciellt under inflygningarna för CAT II väder (lägst 300 m sikt) då autopiloten är på ända ner till 50 fot.


Thai Airways Boeing 747-400 taxar fram i snön för start bana 01L.

Snön har så gott som fallit hela dagen och stundtals var det inte mycket sikt, passade på att ta denna bild idag när jag hämtade Johannes på flygplatsen. Nästintill Low Visibility Operation samtidigt som det var rejäla vindbyar och snödrivor som ni kan se. Thai har figurerat en och annan gång på bloggen nu och ska jag vara helt ärlig lär det inte vara sista gången heller. Thai är ju som sagt en av få större kärror som dagligen flyger på Arlanda.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag, Thomas och Janne Sjöström taxade in till 4:an när Thaien pushades.. Den gjorde tydligen en avbruten start igår!! Thomas hade front row seat från cockpit på väg vidare mot umeå...

2009-12-18 @ 09:37:42
Postat av: Alex

Då fick jag säkerligen er på bild oxå, antar att det var en 737-600 landning 01L.



Är du säker på att den avbröt? Iofs det var riktigt svårt att se men jag hörde varken det på radion eller på nåt motorljud. Där ser man...

2009-12-18 @ 20:59:21
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: johanna

Jovisst var det en 737-600 :)



Jag var under ARN när Thaien startade, så jag hörde bara om det... de kanske såg fel..? :)



Lycka till med skilltestet! Tokkrossa! :D

2009-12-19 @ 00:48:09
Postat av: Alex

Jag de tror jag nog de gjorde faktiskt...



Tackar!

2009-12-19 @ 21:45:54
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0