IKAPPFLYGNING TILL BANGKOK

Att svenskarna gillar att resa till Thailand är väl ingen direkt överraskning, utöver alla charterkärror som nu under vintern flyger till framförallt Phuket finns där ju även Thai Airways med sin dagliga jumbojet till Bangkok. Trenden verkar vara densamma hos övriga skandinaver, Thai har flugit dagligen på Köpenhamn i många år även det med Boeing 747. Nu har även Oslo anslutit sig till Thai's destinationer dock med en aning mindre modell Boeing 777-200. För skojs skull har jag haft igång flygradarn på skärmen idag när man suttit pluggat inför skilltestet och nu i eftermiddags noterade jag att Stockholms-flighten lyfte precis samtidigt som Oslo-flighten passerade förbi Stockholm uppe på level. De kommer med andra ord flyga jämsides hela vägen till Bangkok, rätt coolt! Undrar vem som kommer först?

Thai Airways Boeing 747-400 i de nya färgerna, start bana 19R här på Arlanda.



THA961 från Stockholm och THA955 från Oslo.



Thai Airways Boeing 747-400 i de gamla färgerna, start bana 01L här på Arlanda.
Ser ju klart en aning omodern ut i jämförelse med den nya, men fortfarande rätt snygg.


Kommentarer
Postat av: Jacob

Hej



Jag heter Jacob och är 11 år. Min dröm är att bli pilot. Jag kör på min egen simulator FSX med styrspak och grejer. Åkte med Thai Airways TG961 Arn-Bkk. Väldigt gammal modell men ändå den nya målningen. Påvägen hem blev det TG960 med ett ännu skruttigare 747-400 men ändå hängde med i färgshemat.

2011-04-03 @ 13:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0