SISTA CIRRUS FLYGNINGEN

Det blev en riktig lång flygdag igår som sagt med uppemot sju timmar sittandes i Cirrusen. Dagen började med ett IFR-pass med instruktör till Kristianstad och därefter blev det ett VFR-pass för att komma upp i de 100 h flygning som utbildningen kräver. Vädret var helt perfekt igår så man njöt verkligen av varje sekund!

Allra sista flygningen blev tillsammans med Johannes, då vi efter lunch kvitterade ut en nyckel till hangaren och därefter fick fritt spelrum att flyga var vi ville under några timmars tid framtill kvällen. Johannes började och tog mig med på en tur ut till en dansk ö uppåt Kattegatt, ön heter Anholt och var verkligen speciell både till formen och växtligheten. Kritvita sandstränder tillsammans med turkost vatten gjorde inte saken sämre. Såg verkligen grymt ut uppifrån, landningsbanan här tillät dock inte oss att landa så efter det fortsatte turen neråt längs med kusten i Öresund, förbi Helsingborg, Malmö, Öresundsbron och sen sydkusten till Ystad och Ales stenar. Därifrån blev det sedan kurs mot Bornholms norra spets och ett varv runt ön där.

Bornholm såg också väldigt fint ut och efter en Magnum glass i terminalen var det min tur att flyga tillbaks till Ljungbyhed. Jag valde dock en rutt via Malmö Sturup för en sista studs där innan turen fortsatte upp mot Hässleholm och Johannes gamla hemtrakter. Efter det blev det kurs mot Ljungbyhed där jag gjorde min allra sista landning i fin kvällssol. Det känns verkligen sorgset att Cirrus flygningen nu verkligen är slut men redan på måndag blir det ett nytt kapitel i flygkarriären, då börjar nämligen MCC - Multi Crew Co-operation (tvåpilotssystem). Ska försöka få till ett bildspecial under helgen från sista flygningen, så håll till godo.



Sista flygningen med instruktör blev med klasspappa Mats och den sista parkeringen utanför hangaren kunde inte blivit mycket bättre heller, mitt på den gula markeringen!

Kommentarer
Postat av: Sara

"Smoof" , bejbi! ;) Ingen "oexakt" parkering här inte! Haha! ;) Pusspuss

2009-08-21 @ 11:03:14
Postat av: Alex

Man måste ju avsluta på topp och det gjorde man verkligen! Skönt! Puss

2009-08-21 @ 16:03:47
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0