VÅR I HBG

Idag blir det inte största fokus på själva flyget i inlägget utan jag tänkte mer på att marknadsföra samt berätta hur fint Helsingborg är, speciellt nu under våren. Våren har nämligen kommit till Sundets Pärla som den så fint kallas...helgen eller i vart fall fredagen och lördagen har varit helt underbara med riktigt varmt väder och inte ett moln på himlen. Tror inte det finns någon bättre stad att bo i...vilken annan stad har egentligen en strand mitt i city med massa palmer, en lång strandpromenad à la Medelhavet, fornhistoriska minnen, bra shopping, färjebindelser med Danmark med mera. 
Men framförallt närheten till kontinenten är oslagbar...en av världens bästa flygplatser i Kastrup är bara ett stenkast bort ; )

Här kommer några "postcards" från the place to be!



Även om Helsingborg inte har någon egen flygplats kan man ändå få till några flygbilder från och till, många plan som är på inflygning till Sturup och Kastrup ligger relativt lågt när de passerar. Dessutom kan man klara dagar se rätt många plan uppe på marschhöjd och dess kondensationsstrimmor mot en klarblå himmel. Försök och gissa vilken flygplanstyp det här är!?


Kommentarer
Postat av: MIni

Bra att du marknadsför vår fina stad alex ;D jag marknadsför ju bara våran chailatte... höhö

2009-04-05 @ 13:16:35
URL: http://www.carolinelundh.se
Postat av: Johana

Det ser ut som det där ruggit stora ryska flygplanet... Det åkte över vår stuga på Fårö för några år sen :)

2009-04-05 @ 13:51:48
Postat av: Conny

Är det månne en Antonov 124 ?? :)



Skåne med Hbg är helt fantastiskt underbart !! Jag skulle gärna bo i Hbg :)

Har du alltid bott där ? Är du ofta över sundet och kikar ?

2009-04-05 @ 15:22:41
Postat av: Alex

Mini,

Ja jag kände att jag var tvungen...grymt här ju!



Johanna,

Ja du är på rätt spår...



Conny,

Antonov 124, you got it! Helsingborg är riktigt fint och ja jag har alltid bott här så gott som...om man räknar bort ett litet gästpel i Lund under studietiden samt Ljungbyhed då hehe ;) Är rätt ofta i Danmark ja...

2009-04-05 @ 20:55:17
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0