NY FLYGVECKA

Nu är man åter på plats i Ljungbyhed och dags för en ny intensiv period som kommer speglas av mycket flygning. Tanken är att vi i klass 08 ska vara helt klara med Cirrus flygningen i slutet på maj på grund av att det snart kommer en ny kursomgång. Dessutom utnyttjar flyglärarutbildningen på skolan samt 12 nyanlända norrmän Cirrusarna. Utnyttjandegraden är hög med andra ord.

Själv så har jag varit ute på min sista lågnavigering...denna gång blev det en tur österut över skog och mark. Rätt häftigt när man swischar förbi grantopparna på bara några meters marginal. Det känns så i alla fall! Lågnavigeringarna har varit en av de häftigaste flygupplevelserna hitintills på TFHS måste jag säga. Men detta är tyvärr inget man kan utöva när man hyr ett plan på en klubb, skolan har nämligen specialtillstånd för detta och får bara göras i utbildningssyfte här.

Vad har mer hänt idag då? Jo, jag och Johannes passade på att ge vår flyglärare Anders Klang en liten pensionspresent. Klang som jag nämnt tidigare på bloggen gjorde nämligen sin sista flight nyligen för Swiss Air Lines där han har varit kapten i många år på flertalet olika flygplanstyper. Airbus A330/340, McDonnell Douglas MD11 och Boeing 747 är bara några som han har flugit...mäktigt! Nu blir det ny karriär som flyginstruktör på TFHS...bytar det största mot den minsta i flygplansväg med andra ord.


Det blev några flygplansbilder, vad annars hehe, på några typer som han flugit. Han ser rätt glad ut över presenten i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0